INFORMACJE

GALERIA:

GALERIA:

GALERIA:

GALERIA:

Hasło przewodnie Turystyka łączy pokolenia realizowane przez Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze nakierowane  na budowanie więzi międzypokoleniowej polskiej rodziny poprzez turystykę i krajoznawstwo. Głównymi celami rajdu było propagowanie najwyższych wartości związanych z krajoznawstwem i turystyką, dbałość o kulturę i przyrodę ,uczczenie 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę, kształtowanie nawyków aktywnego wypoczynku i rekreacji, popularyzacja rekreacji , sportu rowerowego oraz turystyki pieszej. Pogoda dopisała, więc i wszystkim dopisywały humory. Niektórzy uczestnicy pierwszy raz mogli poznać smak wędrówki, jak i poznać najpiękniejsze zakątki Parku Krajobrazowego Chełmy. W rajdzie wzięło udział 172 uczestników   i opiekunów reprezentujących szkoły podstawowe, gimnazjum oraz naszą placówkę. Wszyscy uczestnicy rajdu 26.05 o godz.11.30 spotkali się na Słonecznej Łące, gdzie rozpoczęło się podsumowanie rajdu. Słoneczna Łąka, tak, właśnie tego dnia wyjątkowo słoneczna i łaskawa dla rajdowiczów. Przy turystycznym ognisku pieczono kiełbaski oraz tradycyjnie odbyły się konkursy oraz gry i zabawy sportowe. W konkursie Celne oko-rzutki Mateusz Graczyk II miejsce a  Łukasz Przybył III .Celne oko- rzut do kosza  II miejsce Mikołaj Łada i ponownie III Łukasz Przybył. W rzucie wałkiem żony prezesa najlepsi byli: Łukasz Przybył, Paweł Antonowicz, Daniel Dopierała. W podbijaniu piłeczki najlepszy był Mikołaj Łada, a kolejne  miejsca zajęli Tomasz Małek, Łukasz Przybył. Zwycięzcy poszczególnych konkurencji otrzymali nagrody rzeczowe: przewodniki, albumy , mapy turystyczne, sprzęt sportowy oraz okolicznościowe torby, karty, długopisy, breloki do kluczy i opaski odblaskowe.

A.E.Drabczyk

A.Kowalik

 

Prace konkursowe -  "Barwy wiosny"wykonane w ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Autorami prac są: Sebastian Wąsiński, Rafał Masłowski, Tomasz Różak, Łukasz Klemenski, Łukasz Cieplok.

GALERIA:

W sobotę - 21 kwietnia odbyło się w naszej placówce spotkanie z rodzicami i opiekunami wychowanków. Chociaż pojęcie ,,wywiadówka” kojarzyło się przez lata  z przykrym obowiązkiem dla rodziców i niemałym stresem dla dzieci, to – jak mówi dyrektor – Mariusz Barański - dla społeczności Ośrodka jest to jeden z najbardziej oczekiwanych i najradośniejszych dni w ciągu całego roku. Dyrekcja i grono pedagogiczne dokłada wszelkich starań, by rodzice wychowanków dobrze czuli się w placówce, a doroczne spotkania w ramach dni otwartych pomagają w zacieśnianiu współpracy na rzecz dzieci. Chociaż rodzice mogą na co dzień pozyskiwać informacje na temat ocen i zachowania swoich synów, to w tym szczególnym dniu jest okazja do omówienia efektów całorocznej pracy całej społeczności. Dla  przyjeżdżających z różnych zakątków naszego kraju rodziców i opiekunów wychowanków wywiadówka jest nie tylko okazją do uzyskania  od wychowawcy klasy informacji na temat postępów dziecka w nauce. W tym dniu jest okazja do rozmów z  całą kadrą pedagogiczną Ośrodka, do obejrzenia nagradzanych prac uczniów, do poznania rówieśników swoich synów, ich rodziców,  warunków bytowych w placówce. Rodzice mogą  też poznać  metody i formy pracy wychowawczej i dowiedzieć się, jak należy pracować z dzieckiem, by uzyskane efekty przynosiły owoce w dalszym życiu.
Dla wychowanków dzień ten jest też wyjątkowy nie tylko dlatego, że mają okazję spotkać się z najbliższymi. Dokładając swoją cegiełkę w przygotowanie spotkania, dzieląc się swoimi talentami i nierzadko nowo nabytymi umiejętnościami - budują poczucie własnej wartości. W tym roku postarali się, by pomieszczenia placówki wyglądały wyjątkowo: zrobili wiosenne porządki, wykonali dekoracje, upiekli nawet pyszne ciasta. Rodzice mogli zatem  przekonać się, iż ich dzieci starają się jak najlepiej  przygotować do dorosłego życia i zdobywają różnorodne umiejętności potrzebne na co dzień.  Chłopcy nie poprzestali jednak na prezentacji praktycznych umiejętności związanych z gospodarstwem domowym. Zadbali też o rozrywkę  i przygotowali pokaz tańca nowoczesnego. Występ grupy tanecznej wzbudził niemałe emocje zgromadzonych. Nie mniejsze emocje towarzyszyły  prezentacji dokonań na polu wolontariatu. Wszyscy goście z uwagą wysłuchali informacji na temat pracy chłopców na rzecz środowiska lokalnego. Szczególne powody do dumy mieli rodzice, których synowie brali udział w projekcie ,,Mogiłę pradziada ocal od zapomnienia”. Relacja z przeprowadzonej na cmentarzu w Sławucie akcji, przygotowana przez Aleksandrę Drabczyk, wywołała niemałe wzruszenie i ogromną dumę. Dzięki przedstawionym materiałom z przeprowadzonych na polskim cmentarzu prac wszyscy zgromadzeni mogli docenić patriotyczną postawę wychowanków MOW, ich pracowitość i zaangażowanie w pracę na rzecz drugiego człowieka.

Tegoroczna wywiadówka pozostanie na długo w pamięci wychowanków MOW. Odwiedziny rodziców to wielka radość dla dzieci, ale też ważne ogniwo w procesie wychowawczym. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do uświetnienia tego dnia.

D.R

 

 

 

Do najczęstszych przyczyn sięgania po środki odurzające  należą: ciekawość poznania „zakazanego” chęć  zaimponowania kolegom i środowisku , potrzeba czy warunek przynależności do grupy rówieśniczej, niemożność poradzenia sobie z problemami i trudnościami szkolnymi, osobistymi i rodzinnymi. Dramat uzależnienia może być udziałem każdego młodego człowieka. Nie jest to wyłącznie problem rodzin dysfunkcyjnych ani patologicznych środowisk.  Dostrzegamy konieczność przeciwdziałania potencjalnym uzależnieniom. Prawdopodobnie – wcześniej czy później – każdy młody człowiek zetknie się bezpośrednio z papierosami, alkoholem , narkotykami lub dopalaczami. Warto je na ten moment przygotować, aby umiało dokonać wyboru z korzyścią dla swojego zdrowia. Wśród szeregu działań profilaktycznych organizowanych dla naszej młodzieży odbywają się cykliczne zajęcia w grupie wychowawczej w ramach zajęć socjoterapeutycznych. Zajęcia tego typu uaktywniają wszystkich uczniów w klasie, uczą analizowania, wnioskowania, przewidywania potencjalnych konsekwencji działania, mobilizują do szukania twórczych rozwiązań. Tym razem zmieniliśmy formę zajęć. Zajęcia z profilaktyki uzależnień odbyły się w Poradni Rodzinnej w Jaworze a poprowadził je specjalista od uzależnień, psychoterapeuta Darek Bełdowski. Zajęcia w innej odsłonie bardzo podobały się młodzieży o czym świadczyły informacje zwrotne na zakończenie.

 GALERIA:

A.E.Drabczyk

„Narodowy dzień pamięci żołnierzy wyklętych ma być wyrazem hołdu dla żołnierzy drugiej konspiracji za świadectwo męstwa, niezłomnej postawy patriotycznej i przywiązania do tradycji niepodległościowych, za krew przelaną w obronie Ojczyzny „


3 lutego 2011 roku Sejm uchwalił ustawę o ustanowieniu dnia 1 marca Narodowym Dniem Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Data 1 marca nie jest przypadkowa. Tego dnia w 1951 w mokotowskim więzieniu komuniści strzałem w tył głowy zamordowali przywódców IV Zarządu Zrzeszenia Wolność i Niezawisłość – Łukasza Cieplińskiego i jego towarzyszy walki. Tworzyli oni ostatnie kierownictwo ostatniej ogólnopolskiej konspiracji kontynuującej od 1945 roku dzieło Armii Krajowej. Zajęcie Polski przez Armię Czerwoną  i włączenie połowy jej terytorium do ZSRS sprawiło, że dziesiątki tysięcy żołnierzy nie złożyło broni. Gotowi byli walczyć o odzyskanie niepodległości, wypełnić złożoną przysięgę. Uchwalenie Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych jest formą uczczenia ich walki i ofiary, ale także bólu i cierpienia, jakich doznawali przez wszystkie lata PRL i ciszy po 1989 roku. 

GALERIA:

Lekcje historii przybliżył nam bibliotekarz  Andrzej Kowalik

A.E.Drabczyk

Nasi uczniowie przystąpili do konkursu organizowanego przez Kancelarię Senatu RP, którego celem jest rozwijanie zainteresowania znaczeniem symboli narodowych wśród dzieci i młodzieży. Konkurs był skierowany do uczniów szkół podstawowych, ponadpodstawowych, a także podopiecznych placówek oświatowo-wychowawczych.
W etapie szkolnym wzięli udział: Paweł Antonowicz, Wiesiek Skrzyniarz, Tomasz Różak, Rafał Masłowski, Sebastian Wąsiński, Jakub Kruszewski. Poprzez podjętą pracę rozwijali na zajęciach pozalekcyjnych swoją kreatywność, w zakresie technik sztuk plastycznych, a także swój pozytywny wizerunek nowoczesnego patrioty.
W konkursie szkolnym poszczególne miejsca zajęli: I - Paweł Antonowicz, II - Wiesław Skrzyniarz, III - Sebastian Wąsiński.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom, a zwycięzcą życzymy dalszych sukcesów, na szczeblu okręgowym i ogólnopolskim.

Prace zostały wykonane pod opieką mgr  Renaty Sienickiej i mgr Anny Bortkiewicz.
GALERIA:

SUSHI -  寿司 GALERIA:
Japońska uczta w Sushi Family w Groblicah 10.02 2018r. przygotowana przez Dariusza Ciesielskiego i jego zespół – warsztaty na których mogliśmy się nauczyć krok po kroku jak zrobić sushi.
Sushi potrawa złożona z gotowanego ryżu zaprawionego octem ryżowymoraz najróżniejszych dodatków w postaci, przeważnie surowych: owoców morza, wodorostów nori, kawałków ryb, warzyw, grzybów, a także omletu japońskiego ziarna sezamowego. Ze względu na bardzo krótki termin przydatności do spożycia, w restauracjach japońskich jest przygotowywana po dokonaniu zamówienia.  Tradycyjnie sushi spożywa się palcami lub pałeczkami. Do sushi podaje się sos sojowy do maczania, zielony japoński chrzan wasabi o intensywnym smaku oraz marynowany imbir, który spożywa się (w małych ilościach) pomiędzy różnymi rodzajami potrawy dla oczyszczenia kubków smakowych. Z tego powodu odradza się także picie wody. Do sushi najczęściej zamawia się zieloną herbatę oraz napój aloesowy.

A.E.Drabczyk

Podkategorie