" NIE ZMARNUJ SWOJEGO ŻYCIA"
- Szczegóły
- Odsłony: 1666
Docierają do tysięcy uczniów z pozytywnym przesłaniem i w tym gronie i my! MOW Jawor. Ogólnopolski Projekt o charakterze profilaktycznym połączony z mini koncertem Hip-Hopowym, a RYMcerze [RMC] mówią:
" Przeskocz wysoko nad murem wyśmiania, zerwij kurtynę, co wolność przesłania, siłą jest to, nie ile przyjmujesz bo siłą jest to ile odmawiasz ".
POZNAJEMY WALORY TURYSTYCZNO-KRAJOZNAWCZE NASZEGO REGIONY - GMINA MŚCIWOJÓW
- Szczegóły
- Odsłony: 1795
50 RAJD JAWORSKI
- Szczegóły
- Odsłony: 1927
Hasło przewodnie Turystyka łączy pokolenia realizowane przez Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze nakierowane na budowanie więzi międzypokoleniowej polskiej rodziny poprzez turystykę i krajoznawstwo. Głównymi celami rajdu było propagowanie najwyższych wartości związanych z krajoznawstwem i turystyką, dbałość o kulturę i przyrodę ,uczczenie 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę, kształtowanie nawyków aktywnego wypoczynku i rekreacji, popularyzacja rekreacji , sportu rowerowego oraz turystyki pieszej. Pogoda dopisała, więc i wszystkim dopisywały humory. Niektórzy uczestnicy pierwszy raz mogli poznać smak wędrówki, jak i poznać najpiękniejsze zakątki Parku Krajobrazowego Chełmy. W rajdzie wzięło udział 172 uczestników i opiekunów reprezentujących szkoły podstawowe, gimnazjum oraz naszą placówkę. Wszyscy uczestnicy rajdu 26.05 o godz.11.30 spotkali się na Słonecznej Łące, gdzie rozpoczęło się podsumowanie rajdu. Słoneczna Łąka, tak, właśnie tego dnia wyjątkowo słoneczna i łaskawa dla rajdowiczów. Przy turystycznym ognisku pieczono kiełbaski oraz tradycyjnie odbyły się konkursy oraz gry i zabawy sportowe. W konkursie Celne oko-rzutki Mateusz Graczyk II miejsce a Łukasz Przybył III .Celne oko- rzut do kosza II miejsce Mikołaj Łada i ponownie III Łukasz Przybył. W rzucie wałkiem żony prezesa najlepsi byli: Łukasz Przybył, Paweł Antonowicz, Daniel Dopierała. W podbijaniu piłeczki najlepszy był Mikołaj Łada, a kolejne miejsca zajęli Tomasz Małek, Łukasz Przybył. Zwycięzcy poszczególnych konkurencji otrzymali nagrody rzeczowe: przewodniki, albumy , mapy turystyczne, sprzęt sportowy oraz okolicznościowe torby, karty, długopisy, breloki do kluczy i opaski odblaskowe.
A.E.Drabczyk
A.Kowalik
BARWY WIOSNY
- Szczegóły
- Odsłony: 1988
Prace konkursowe - "Barwy wiosny"wykonane w ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Autorami prac są: Sebastian Wąsiński, Rafał Masłowski, Tomasz Różak, Łukasz Klemenski, Łukasz Cieplok.
DZIEŃ DRZWI OTWARTYCH
- Szczegóły
- Odsłony: 2138
W sobotę - 21 kwietnia odbyło się w naszej placówce spotkanie z rodzicami i opiekunami wychowanków. Chociaż pojęcie ,,wywiadówka” kojarzyło się przez lata z przykrym obowiązkiem dla rodziców i niemałym stresem dla dzieci, to – jak mówi dyrektor – Mariusz Barański - dla społeczności Ośrodka jest to jeden z najbardziej oczekiwanych i najradośniejszych dni w ciągu całego roku. Dyrekcja i grono pedagogiczne dokłada wszelkich starań, by rodzice wychowanków dobrze czuli się w placówce, a doroczne spotkania w ramach dni otwartych pomagają w zacieśnianiu współpracy na rzecz dzieci. Chociaż rodzice mogą na co dzień pozyskiwać informacje na temat ocen i zachowania swoich synów, to w tym szczególnym dniu jest okazja do omówienia efektów całorocznej pracy całej społeczności. Dla przyjeżdżających z różnych zakątków naszego kraju rodziców i opiekunów wychowanków wywiadówka jest nie tylko okazją do uzyskania od wychowawcy klasy informacji na temat postępów dziecka w nauce. W tym dniu jest okazja do rozmów z całą kadrą pedagogiczną Ośrodka, do obejrzenia nagradzanych prac uczniów, do poznania rówieśników swoich synów, ich rodziców, warunków bytowych w placówce. Rodzice mogą też poznać metody i formy pracy wychowawczej i dowiedzieć się, jak należy pracować z dzieckiem, by uzyskane efekty przynosiły owoce w dalszym życiu.
Dla wychowanków dzień ten jest też wyjątkowy nie tylko dlatego, że mają okazję spotkać się z najbliższymi. Dokładając swoją cegiełkę w przygotowanie spotkania, dzieląc się swoimi talentami i nierzadko nowo nabytymi umiejętnościami - budują poczucie własnej wartości. W tym roku postarali się, by pomieszczenia placówki wyglądały wyjątkowo: zrobili wiosenne porządki, wykonali dekoracje, upiekli nawet pyszne ciasta. Rodzice mogli zatem przekonać się, iż ich dzieci starają się jak najlepiej przygotować do dorosłego życia i zdobywają różnorodne umiejętności potrzebne na co dzień. Chłopcy nie poprzestali jednak na prezentacji praktycznych umiejętności związanych z gospodarstwem domowym. Zadbali też o rozrywkę i przygotowali pokaz tańca nowoczesnego. Występ grupy tanecznej wzbudził niemałe emocje zgromadzonych. Nie mniejsze emocje towarzyszyły prezentacji dokonań na polu wolontariatu. Wszyscy goście z uwagą wysłuchali informacji na temat pracy chłopców na rzecz środowiska lokalnego. Szczególne powody do dumy mieli rodzice, których synowie brali udział w projekcie ,,Mogiłę pradziada ocal od zapomnienia”. Relacja z przeprowadzonej na cmentarzu w Sławucie akcji, przygotowana przez Aleksandrę Drabczyk, wywołała niemałe wzruszenie i ogromną dumę. Dzięki przedstawionym materiałom z przeprowadzonych na polskim cmentarzu prac wszyscy zgromadzeni mogli docenić patriotyczną postawę wychowanków MOW, ich pracowitość i zaangażowanie w pracę na rzecz drugiego człowieka.
Tegoroczna wywiadówka pozostanie na długo w pamięci wychowanków MOW. Odwiedziny rodziców to wielka radość dla dzieci, ale też ważne ogniwo w procesie wychowawczym. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do uświetnienia tego dnia.
D.R
ZAJĘCIA Z PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ
- Szczegóły
- Odsłony: 2024
Do najczęstszych przyczyn sięgania po środki odurzające należą: ciekawość poznania „zakazanego” chęć zaimponowania kolegom i środowisku , potrzeba czy warunek przynależności do grupy rówieśniczej, niemożność poradzenia sobie z problemami i trudnościami szkolnymi, osobistymi i rodzinnymi. Dramat uzależnienia może być udziałem każdego młodego człowieka. Nie jest to wyłącznie problem rodzin dysfunkcyjnych ani patologicznych środowisk. Dostrzegamy konieczność przeciwdziałania potencjalnym uzależnieniom. Prawdopodobnie – wcześniej czy później – każdy młody człowiek zetknie się bezpośrednio z papierosami, alkoholem , narkotykami lub dopalaczami. Warto je na ten moment przygotować, aby umiało dokonać wyboru z korzyścią dla swojego zdrowia. Wśród szeregu działań profilaktycznych organizowanych dla naszej młodzieży odbywają się cykliczne zajęcia w grupie wychowawczej w ramach zajęć socjoterapeutycznych. Zajęcia tego typu uaktywniają wszystkich uczniów w klasie, uczą analizowania, wnioskowania, przewidywania potencjalnych konsekwencji działania, mobilizują do szukania twórczych rozwiązań. Tym razem zmieniliśmy formę zajęć. Zajęcia z profilaktyki uzależnień odbyły się w Poradni Rodzinnej w Jaworze a poprowadził je specjalista od uzależnień, psychoterapeuta Darek Bełdowski. Zajęcia w innej odsłonie bardzo podobały się młodzieży o czym świadczyły informacje zwrotne na zakończenie.
A.E.Drabczyk
ZAJĘCIA PROJEKTOWE - TERAPIA TAŃCEM, TERAPIA TAŃCEM I RUCHEM
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Nowe perspektywy- Lepszy start.
- Odsłony: 775
Terapia tańcem, terapia tańcem i ruchem jest techniką należącą do szerokiego nurtu arteterapii (terapii poprzez sztukę). Zgodnie z definicją Amerykańskiego Stowarzyszenia Terapii Tańcem (ADTA), terapia tańcem opiera się na wykorzystaniu ruchu jako procesu, który zwiększa fizyczną, psychiczną i duchową integrację człowieka. Podstawowe elementy tańca – ruch i rytm stają się drogą do uzyskania harmonii ciała i umysłu, ułatwiają poznanie siebie i swoich emocji, a także porozumiewanie się z innymi ludźmi. Terapia tańcem i ruchem zwana również psychorerapią tańcem i ruchem definiowana jest, jako psychoterapeutyczne wykorzystanie ekspresyjnego ruchu oraz tańca, poprzez który człowiek może zaangażować się w proces prowadzący do osobistej integracji: fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i społecznej.
Do uczestnictwa w zajęciach projektowych zaprosił nas klub KDance Studio Państwa Kowalskich, którzy uważają ,że to obecnie najpopularniejszy wśród młodzieży styl taneczny. Hip-Hop – to nie tylko taniec, ale także muzyka, ubiór i styl życia.
W galerii obrazy umiejętności tanecznych wychowanków na zajęciach prowadzonych przez panią Iwonę
A.E.Drabczyk
NOWA PERSPEKTYWA - LEPSZY START - CUKIERNIK
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Nowe perspektywy- Lepszy start.
- Odsłony: 919
ZAJĘCIA W RAMACH PROJEKTU: NOWA PERSPEKTYWA - LEPSZY START - CUKIERNIK
Zajęcia wychowanków polegały przede wszystkim na produkcji wszelkiego rodzaju ciast, ciastek i elementów dekoracyjnych, które poza walorami smakowymi powinny również posiadać walory wizualne. Cukiernik dba o swoje miejsce pracy oraz materiały z jakimi pracuje. Do jego obowiązków należy nadzór nad zaopatrzenie miejsca pracy we wszystkie niezbędne produkty, wybór najlepszych jakościowo składników, dbanie o urządzenia i narzędzia swojej pracy. Uczestnicy zajęć dowiedzieli się również, że cukiernik, musi dbać o należyte przechowywanie produktów spożywczych, musi znać dokładne proporcje tworzenia wyrobów kulinarnych oraz musi znać różnorodne przepisy, dopasowane do różnych okazji i wymagań klientów. W zawodzie tym istotna jest wyobraźnia, umiejętność modyfikowania przepisów, dostosowywania ich do okoliczności.
A.E.Drabczyk